Kо је Зоран Дробњак, најдуговечнији директор у Србији

Човек за “сва времена” (Фото: Марина Лопичић)

Неуништиви, несаломиви, незаменљиви – и „несмењиви“ директор Путева Србије

Већ 13 година, од 2007. године, Зоран Дробњак , и поред низа афера и пропуста, непрекидно је директор Јавног предузећа Путеви Србије. Он је типичан пример небриге власти према државним и општим пословима, које режим третира као плен, где нема бриге о грађанима, и где се Дробњак, неодговорни државни чиновник, очигледно добро сналази.
  • Више пута је тражена његова смена или оставка од Комитета за саобраћај, преко колега из Владе и СНС (Милутин Мркоњић,Саша Мирковић) …), поднесене су и две кривичне пријаве Државне ревизорске институције (ДРИ) без судског епилога за сада. Био је и хапшен…али је све ове инциденте преживео и с правом носи надимак несаломиви.
  • У извештајима ДРИ о Путевима Србије, уочене су неправилности, Дробњак је у отвореним поступцима набавке уместо тендерске комисије, сам елиминисао понуде уз објашњење да су неисправне, а пред сам поступак њиховог отварања мењао је чланове комисије по сопственом нахођењу.
  • Ко и поред низа неправилности и пропуста и незаконитости више од деценије стоји иза овог проблематичног и контроверзног државног чиновника и штити овог „несмењивог“ директора?

Пише: Наташа Латковић,новинар ТВ Нова

Расправа са председником Србије Александром Вучићем (приликом јучерашњег обиласка радова на реконструкцији пута Нови Пазар – Тутин) поново је у средиште пажње јавности вратила Зорана Дробњака, најдуговечнијег директора једног јавног предузећа у Србији. Упркос променама власти, кривичним пријавама и суђењима, аферама и лошем пословању, Дробњак се већ 13 година налази у фотељи директора ЈП Путева Србије.

Председник Србије Александар Вучић често обилази радове на изградњи путева и аутопутева, а у таквим приликама готово му увек друштво прави ресорни директор Зоран Дробњак. Та дружења са политички најмоћнијим човеком у Србији, за директора Путева су неретко, у најмању руку била непријатна.

Тако је приликом јучерашњег обиласка радова на реконструкцији пута Нови Пазар – Тутин, Вучић ушао у полемику са Дробњаком, а на објављеном снимку чује се како га нервозно испитује и исправља око дужине планираних путева и цена њихове изградње.

:::::::::::::::::::::::::::::

Видео прилог: Разговор Вучића и Дробњака (2 минута)

Непријатну и некоректну расправу Дробњака и Вучића пратио је милионски аудиторијум

:::::::::::::::::::::::::::::::::::

Ипак, председник Србије знао је да буде и непријатнији, па је говорио да Дробњак “увек воли да замаже очи”, да попије “коју чашицу више”, да “не зна” где иде који пут, а када је једном закаснио на седницу Владе на коју је био позван Вучић му је тада као премијер рекао:

“Што касниш Дробњак, имао си паметнија посла”.

Медији су пренели да је Вучић на једној седници оштро критиковао Дробњака, док је он представљао свој извештај о стању путева уништених од поплава 2014. године, када му је успут рекао:

“Дробњаче, кад су тендери у питању, ту ће неко морати поред вас да стоји и проверава. Тако је најсигурније”, рекао му је тадашњи премијер Србије.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
ЗА Риплија – Преживео шест влада Србије!

Јединствен случај збио се 2013. године када је цео Управни одбор ЈП “Путеви Србије” поднео оставку због притисака да не расписују конкурс за новог директора, који ће заменити Зорана Дробњака. (Дробњак је потрошио 3,68 милијарди динара више него што му је дозвољавао буџет 2012. године).

Дробњак је био ухапшен  2014.  због незаконитог давања сагласности за изградњу оптичког кабла словеначкој компанији “Нуби инвест”. И одатле се извукао. О судбини тих силних пријава и оптужби ништа се не зна.

         Много посла, много коридора и много интереса…

Кад се све анализира мора да су у питању огромни материјални интереси оних који држе Дробњака на овој лукративној функцији. Преживео је чак шест  Влада Србије!

::::::::::::::::::::::::::::

Није члан ниједне странке, а био близак свима (ДСС, СПС, СНС)

Упркос оваквом односу према њему, Дробњак се не повлачи и већ 13 година опстаје на месту директора ЈП Путева Србије. И даље је мистерија како у томе успева, будући да (колико је познато) није био члан ниједне странке, што је најчешће критеријум по којем се бирају директори јавних предузећа у Србији.

Познато је да Дробљак воли кафане и да превише попије
Дробњак: “Стубове би и ћорав видео”

Смену Дробњака затражио је 2013. Kомитет за саобраћај, јер су се за два дана на путу који одржавају Путеви Србије догодиле две готово идентичне саобраћајне несреће, у којима су три особе повређене, а једна погинула. Наиме, возила у којима су били ударила су у неосветљене стубове будуће наплатне рампе.

Због ових случајева директор Путева се није много потресао, па је у изјави за медије рекао да би “стубове и ћорав видео”.

У тренутку кад је први пут сео у фотељу директора Путева Србије, 2007. године, био је близак ДСС-у, а након одласка те странке са власти приклонио се социјалистима (СПС).

Од 2012. године у статусу је вршиоца дужности, што није умањило његова овлашћења нити привилегије. Kада је пре три године расписан конкурс за директора Путева, Дробњак је најавио да ће се кандидовати.

“Имам десетогодишње искуство у овом послу. Приложићу свој ЦВ, па ако се пријави бољи, нека победи. Верујем да ће бити више кандидата, али знам да имам најбоље препоруке”, рекао је тада Дробњак.

Шта се десило са овим конкурсом, није познато. Остао је директор!

Све критике, притужбе, пропусти су изгледа, за сада,  заборављени (Фото: Зорана Јефтић)
Хапшење, афере, пропусти…

Рад Дробњака у Путевима обележиле су бројне афере, пропусти и хапшење. Против њега су поднете најмање две кривичне пријаве, а није познато да је иједна добила судски епилог.

Пре шест година ухапшен је због незаконитог давања сагласности за изградњу оптичког кабла словеначкој компанији “Нуби инвест”. Оптужен је да је злоупотребио службени положај и оштетио државу за 2,5 милиона динара. Суђење у овом случају и даље је у току.

Спорна реконструкција “Газеле”

Замерано му је да је потписао штетан уговор за реконструкцију моста “Газела”. Наиме, због кашњења радова цена реконструкције је за само годину дана са 30 милиона нарасла на 60 милиона евра.

Против Дробњака кривичну пријаву подигла је и Државна ревизорска институција, због, како је саопштено, низа малверзација и нерегуларности, а јавност до данас није упозната да ли је и са каквим исходом окончан тај случај.

Уместо 30 милиона, реконтрукција моста Газела коштала је 60 милиона евра. Како је то могуће? Дробњак је изгледа успео и то да објасни и остане директор

Kако су медији пренели, у извештајима ДРИ о Путевима Србије, само у 2010. години уочено је неправилности у више од 40 додељених послова, вредних више од 300 милиона евра, а као главни кривац најчешће је помињан управо Дробњак. Kако је наведено, он је у отвореним поступцима набавке уместо тендерске комисије, сам елиминисао понуде уз објашњење да су неисправне, а пред сам поступак њиховог отварања мењао је чланове комисије по сопственом нахођењу.

Исте године, државни ревизор је навео да “Путеви” нису уплатили 158 милиона динара за путарине и накнаде за коришћење путева од 2008.

*.*.*.*.*

Зато и постављамо питање: Ко и поред низа неправилности, пропуста и незаконитости стоји иза овог проблематичног и контроверзног државног чиновника и штити овог „несмењивог“ директора?

Опрема: Између сна и јаве

………………………………..

Извор: https://nova.rs/politika/ko-je-zoran-drobnjak-najdugovecniji-direktor-u-srbiji/

0 0 votes
Article Rating

Related posts

Корупција, плагијат и непотизам – сва три зла у академику Поповићу

Prenosimo

Срби ово Хилу неће заборавити као што памте и бомбардовање 1999.

Prenosimo

Припреме да се Косово и Метохија отпишу из Србије

Gost autor
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x