Друштво, Политика, Свет (планета), Слободе, Србија

Простор од Шуматовачке до Карабурме и од Трга републике до Миријева остаће без могућности коришћења метроа

Велики део центра остаје без метроа

Због нестручно лоцираног насеља „Београда на води” центар града са ширим делом остао је без метроа

 

  • Будући метро неће решавати саобраћајни проблем града и загађења ваздуха у граду, већ проблеме нестручно лоцираног насеља „Београда на води” на обалама реке Саве.
  • Велики пропуст инвеститора „Београда на води” јесте што је одустао од двоетажних подземних гаража, јер му је то било скупо.
  • На простору „Београда на води” нема слободних места ни простора за паркирање ни аутомобила станара, чиме се искључује свака могућност да неко из града паркира своје возило на том простору.

Пише: Здравко Здравковић, архитекта

Сада је, вероватно, свима јасно зашто се жели да метро води од макишке пустаре преко „Београда на води”!

Власт у Београду је схватила да су направили пропуст са пројектом „Београд на води” и да ће цео доњи град бити блокиран према центру, а Београђанима онемогућен прилазак обалама.

Покушао сам после Нове године да колима сиђем до неког од паркинга на Сави, што ми није успело и слободно место за паркирање нисам, за следећих сат времена, нашао све до Дунавског кеја.

Зашто мислим да је Савска обала изгубљена за Београђане образложићу следећим подацима.

Велики пропуст инвеститора „Београда на води” јесте што је одустао од двоетажних подземних гаража, како је то помињано приликом презентације пројекта, јер му је то било скупо.

У „Београду на води” нема простора за паркирање ни аутомобила станара

Због овога није било места за паркирање возила на територији пројекта, већ је Планом посебних намена предвиђено да станари, својим возилима заузму изграђена паркинг места у граду, и то: у Карађорђевој улици 75 паркинг места, у гаражи „Зелени венац” 304, на изграђеном паркинг простору „Доњи град” 382 паркинг места.

Сходно овом Плану посебних намена, може се закључити да у „Београду на води” нема простора за паркирање ни аутомобила станара, чиме се искључује свака могућност да неко из града паркира своје возило на том простору.

Следећа последица погрешне локације овог пројекта, видна из изложених чињеница, биће да ће доћи до обостране блокаде станара са целог простора доњег града, укључујући наравно и насеље „Београд на води”, са једне стране, и станара и централног и ширег простора града, са друге стране.

Путања прве две линије метроа показује  велику”рупу” на трасама у центру Београда

То ће угрозити целокупни саобраћај у граду.

Сада долазимо до потпуно нелогичне одлуке донете на седници Скупштине града да се траса метроа изводи од Макиша преко Савског трга („Београд на води”) и тамо даље према Панчевачком мосту. Други крак предвиђен је од Савског трга према Устаничкој улици.

Центар града са ширим делом остао је без метроа; односно сав простор од Шуматовачке до Карабурме и од Трга републике до Миријева остаће без могућности коришћења метроа.

Очигледно је да будући метро неће решавати саобраћајни проблем града и загађења ваздуха у граду, већ проблеме нестручно лоцираног насеља „Београда на води” на обалама реке Саве.

Свечана презентација почетка градње “Београда на води” 2015, године када премијер Вучић са арапским партнером најављује окончање прве фазе за 4 године… Рок је давно истекао, а проблеми остају

Очигледно је да овај пројекат није добио сагласност свих релевантних институција које би морале да дају сагласност на инвестиције које се финансирају из буџета, односно парама грађана, нити је, игде, објављен техно-економски елаборат (обавезан за овакав пројекат), нити је био на јавној дискусији (јавни увид није регуларан).

Волео бих да техно-економски елаборат покаже да траса није неолиберално-економско-приватног интереса, јер она, за сада, показује да није постављена у корист грађана, већ будућих инвестиционих пројеката и пројекта „Београд на води”.

Извор: http://www.politika.rs/scc/clanak/470837/Beogradski-metro-i-Beograd-na-vodi

Подели:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments