Друштво, Преносимо, Слободе, Србија

План Београдског метроа велики промашај

Према оцени Грађевинског факултета план метро линија је потпуни промашај

Негативан став Грађевинског факултета о будућем метроу

  • План изградње линија метроа није добар, не може да смањи гужву у саобраћају, а трошкови ће бити енормни.
  • Раст цене метроа са 2,2 милијарде на 6 милијарди потпуно неоправдан.

 

Грађевински факултет Универзитета у Београду предао је, у оквиру јавног увида, примедбе на Нацрт плана генералне регулације шинских система у Београду са елементима детаљне разраде”, наводи се на Твитер профилу Грађевинског факултета, на ком је истакнуто да план изградње линија метроа није добар, да не може да смањи гужву у саобраћају, а да ће трошкови бити енормни.

– Наша академска част нас обавезује да својим стручним ставом допринесемо доношењу технички исправних одлука које имају далекосежне последице на ширу друштвену заједницу – наводи се у објави ове академске установе и закључује се:

– Факултет истиче да предложени План није добар, да ће ефекти изградње метроа на смањење саобраћајних проблема бити занемарљиви, а трошкови енормни.

Грађевински факултет као кровна научна установа запањена нестручним решењима будућег метроа, који је предложио град Београд

Овим су потврђене тврдње стручњака који већ годинама објашњавају да је “напредњачки” метро погрешно пројектован и да неће решити саобраћајне проблеме у Београду, као и да је раст цене са 2,2 милијарде на 6 милијарди потпуно неоправдан.

Наиме, пре више од десет година је тадашњи сазив Скупштине града једногласно усвојио пројекат три линије београдског метроа на предлог стручне комисије коју је предводио проф. др Вукан Вучић. Тај пројекат је предвидео метро линије на коридорима који су деценијама раније одређени за метро. Садашња градска власт је то поништила, усмерила метро кроз ненасељене делове града, превидела укрштање линија уместо у центру Београда на подручју Београда на води и подигла цену за чак три пута.

На све критике, пре свега некадашњег градоначелника Драгана Ђиласа, да се крши мишљење струке, да су трасе погрешне, да метро не треба да се укопава на Новом Београду, да мора да прође поред железничке и аутобуске станице, да не сме да иде паралелно са реком, представници власти су одговарали политичким нападима.

Промашене књучне раскрснице и саобраћајне тачке спајања линија

Сада је са негативном оценом и врло јасним закључком да је пројекат лош, да неће смањтии саобраћајне гужве и да је цена енормно висока, изашао и Грађевински факултет.

Kако ће на ове примедбе струке одговорити Весић, Вучић и компанија – остаје да се види.

ЛИНК

https://direktno.rs/beograd/374802/metro-projekat-beograd-gradjevinski-fakultet.html

Подели:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments