Uncategorized, Друштво, Политика, Преносимо, Слободе, Србија, Србија и ЕУ

Незналице праве трасе линија и редослед изградње

Грађевински факултет оштро против предложених решења метроа

  • Јасно је да траса прве линије београдског метроа треба да буде: источни обод Земуна – Општина Нови Београд – центар града – Булевар краља Александра.
  • Једино исправно решење је да прва фаза метроа споји центре старог и новог дела града
  • Факултет оцењује да тренутна прва линија метроа, дуга 20 до 23 километра, “веома слабо покрива град”
  • Траса не повезује ни главне градске центре, ни железничку станицу, ни Kлинички центар, ни центре образовања, нити у ширем центру постиже реалну везу са Беовозом”
  • Предложене трасе метроа “нису у сагласности” са важећим Генералним урбанистичким планом града.

Грађевински факултет Универзитета у Београду (ГРФ) објавио је данас које је све примедбе уложио на Нацрт плана генералне регулације шинских система у Београду, а у тој примедби је истакао да се “оштро противи” предложеном решењу београдског метроа.

На том факултету су примедбом обухватили планерску основу, циљеве и методологију одлучивања, концепт метро мреже, положај траса и фазну градњу, а као главне проблеме истакли су тренутна решења траса линија метроа, као и планирани редослед изградње тих линија.

Град Београд ради све супротно вишедеценјским искуствима и знањима струке

Факултет је истакао да, гледајући густину настањености, запослених и корисника јавног градског превоза (ЈГП), јасно се оцртава саобраћајна и урбанистичка кичма града, односно оно што би требало да буде траса прве линије београдског метроа: источни обод Земуна Општина Нови Београд центар града Булевар краља Александра.

ШЕМА МЕТРО МРЕЖЕ БЕОГРАДА ИЗ 80-ТИХ ГОДИНА која је повезивала кључне делове центра града са периферијом

“Након вишедеценијског сагледавања саобраћајних проблема у граду, Факултет сматра да је не само саобраћајно, конструктивно, урбанистички и еколошки, већ и друштвено, једино исправно решење у коме ће прва фаза метроа спојити центре старог и новог дела града. Овај став Факултета не може се променити“, наводи се у примедби.

Став ГРФ је да већ у првој фази увођења метроа “мора доћи до највећег могућег” преласка са индивидуалног транспорта на метро и оценили да ће, необухватањем најпрометнијих раскрсница у граду (код Скупштине Србије, на ободима Бранковог моста и Газеле), саобраћајни захтеви на тим местима наставити да расту.

“Очекујемо да ће до највећег и најбржег преласка са индивидуалног транспорта на метро доћи уколико се прво крене са градњом метро линије која ће спојити центар Новог Београда са центром старог дела града и кренути даље Булеваром краља Александра”, наводи се у примедби факултета.

Додали су да би се на тај начин пропорционално смањило и загађење изазвано саобраћајем и да би се то решило јасном трансформацијом Београда у метро град, односно град где би метро представљао основу саобраћајног система.

Истакли су и да тренутна прва линија метроа, дуга 20 до 23 километра, “веома слабо покрива град” и додали да ће покривеност бити слаба све до изградње треће линије метроа.

У примедби се наводи и да би у првој фази требало комплетирати “кључне и најскупље станице и чворишта”, односно најизраженија тежишта пословних активности, најизраженија тежишта становања, центре образовања, центре здравства и железничке станице.

Прва траса метроа требала би да буде завршена тек 2033, на жалост, многи је неће дочекати

“У предметном пројекту, најзначајнијм делом траса прве линије повезује подручја намењена приватним инвеститорима са недовољно јасним плановима развоја: Београд на води, залеђе Луке Београд и Аду Хују. Са друге стране, траса не повезује ни главне градске центре, ни железничку станицу, ни Kлинички центар, ни центре образовања, нити у ширем центру постиже реалну везу са Беовозом”, стоји у примедби.

Оценили су и да премештање линије метроа из Булевара краља Александра у Јужни булевар, због подударања са трамвајским линијама, “није прихватљиво” и додали да су метро и површински систем ЈГП функционално зависни.

Оваква шема метроа неће решити саобраћајне колапсе у граду

“Става смо да су станице БГ Воза ‘Прокоп’ и ‘Вуков споменик’, Kлинички центар и коридор Булевара краља Александра морали бити укључени у мрежу метроа у најранијим фазама. Прва фаза развоја метроа, дужине око 13 километара, према документу ‘Студија 1981.’ повезује све ове тачке”, наводи се у примедби.

Истакли су и да је покривеност центра старог дела града метро станицама “слаба чак и у завршним фазама развоја”, као и да је и тај део обухваћен студијом из 1981. године, где су дефинисане станице Kалемегдан, Трг републике, Теразије, Скупштина и Ташмајдан.

Главна решења су супротна важећем Генералном урбанистичком плану града

ГРФ је нагласио да тренутно предложене трасе метроа “нису у сагласности” са важећим Генералним урбанистичким планом града.

Факултет истиче да је од 2019. године у више наврата, кроз институције система, износио своје критичко мишљење према предложеном решењу београдског метроа.

МОЖЕ ЛИ ИКО ТО ДА ОБЈАСНИ: Метро треба да кошта ОКО 6 милијарди евра, уместо око 2 милијарде евра

“Грађевински факултет Универзитета у Београду је поносан на своје наставнике који су дали велики стручни и научни допринос развоју пројекта београдског метроа још од првих студија израђених средином прошлог века. Чврсто смо уверени да је граду Београду метро неопходан, као системско решење за преоптерећену саобраћајну инфраструктуру, која одавно није у могућности да прати планирани развој града”, навели су из ГРФ.

Цела примедба на Нацрт плана генералне регулације шинских система у Београд са елементима детаљне разраде може се наћи на званичном сајту ГРФ.

ЛИНК

https://beta.rs/vesti/drustvo-vesti-srbija/153165-gradjevinski-fakultet-predstavio-primedbe-za-beogradski-metro-ostro-se-protivi-predlozenom-resenju

Подели:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
старији
новији
Inline Feedbacks
View all comments
Микић Сања
Микић Сања
11 дана раније

SISTEM ŠKOLSTVA BI TREBALO OZBILJNO REVIDIRATI TE PROVERITI DA LI PRIVATNI FAKULTETI ZAISTA OBRAZUJU I STVARAJU SPOSOBAN KADAR ILI SAMO FORMALNO

Š T A N C A J U..TZV. diplome

Deda Miroje
Deda Miroje
10 дана раније

Ja sumnjam i u Vasu diplomu, jer vrlo naivno zakljucujete da sistem treba revidirati, sto nije sporno, ali kad dodjemo do pitanja “ko to da ucini”, onda vidite da bi to trebalo da uradi drzava, a u drzavnoj sluzbi su upravo zaposleni oni koji bi trebalo prvi da stradaju od te revizije diploma. Znaci jedino Marsovci da nam revidiraju sistem skolstva, zdravstva, PiO, i sve drugo redom…