NATO, Документи, Друштво, Политика, Преносимо, Русија, САД (Америка), Свет (планета), Слободе, Србија

Запад угасио два канала међународне руске телевизије

Јутјуб трајно укинуо телевизију са 600.000 претплатника

  • Видео сервис у власништву Гугла избрисао је канал немачког РТ-а, као и други канал ДФП без могућности поновног повратка на платформу
  • Забрана је уследила због наводних медицинских дезинформација у четири видео записа а није детаљно објашњено шта је посебно спорно
  • канал РТ био је четврти најутицајнији медиј који извештава на немачком језику

Раша тудеј (РТ) је међународна и вишејезичка телевизијска мрежа са седиштем у Руској Федерцији и емитује програм на енглеском језику 24 часа без престанка у сто држава на пет континената.

На енглеском говорном подручју позната је као Russia Today, док се у Русији зове „Расија сиводња“. Ова телевизијска мрежа, особито у протекле две године, направила је значајан пробој на западном тлу и наметнула се просечном тамошњем конзументу пре свега одговорним, објективним и професионалним приступом информисању. То је препознато од стране обичног грађанина пре свега због учестале и широке цензуре коју тзв. демократски западни свет спроводи у земљама тзв. консолидоване демократије. Због тога је ова телевизија на константној мети тзв. демократских режима иза којих стоји управљачка рука неолиберализма и америчког неоимперијализма.

Јутјуб је трајно укинуо оба канала на немачком језику РТ-а са 600.000 претплатника због наводног кршења смерница заједнице, објавио је РТ.

Видео сервис у власништву Гугла „избрисао је канал немачког РТ-а, као и наш други канал ДФП без могућности поновног повратка на платформу“, објавила је уредница немачког РТ-а Динара Токтосунова.

Главном каналу немачке РТ првобитно је забрањено седам дана стриминга уживо од 21. септембра, због наводног кршења „смерница заједнице“, наводних „медицинских дезинформација“ у четири видео записа. Јутјуб није детаљно објаснио шта је посебно спорно у клиповима.

Забрана је требало да истекне данас, али је Јутјуб уместо тога уклонио канал без објашњења. Исто се догодило и са ДФП -ом, који није имао опомене и објављивао је садржај немачког РТ-а.

Немачки РТ је уврштен међу водеће информативне канале на платформи друштвених медија, са стотинама милиона прегледа. Био је међу четири водећа канала на немачком језику у Јутјубовој категорији “Вести и политика”. Имао је више од преко 600.000 претплатника и скоро 547 милиона прегледа.

Поводом ове вести огласила се главна уредница међународне новинске агенције „Русија севодња“ и телевизије РТ Маргарита Симоњан, истакавши да се ради о „медијском рату“.

Како је написала на свом каналу на Телеграму, према подацима платформе „Тубулар лабс“, канал РТ Дојч био је четврти најутицајнији медиј који извештава на немачком језику. Тако се нашао испред медијске куће „Дојче веле“ и „других немачких гиганата“. РТ Дојч је у јуну бројао 21 милион прегледа.

„Раније је Луксембург одбио да нам изда лиценцу за емитовање, позивајући се на мишљење немачких власти. То је прави медијски рат који је Немачка објавила Русији. Једва чекам да моја земља без одлагања забрани у Русији ‘Дојче веле’ и друге немачке медије, а такође да затвори дописништва АРД и ЗДФ“, написала је Симоњанова.

Такође се заложила за увођење санкција против видео-платформе „Јутјуб“, „бар из самопоштовања“.

Према речима је портпаролке Министарства спољних послова Русије Марије Захарове, „ни ‘Јутјубу’ ни другим америчким интернет-платформама одавно нису потребне ‘озбиљне оптужбе’ или ‘формални разлози’ за затварање медијских ресурса“.

Такође је најавила саопштење тим поводом, поручујући да ће се „свидети свима, посебно немачким новинарима“.

Подсетимо, у јулу је саопштено да је луксембуршки медијски регулатор одбио да изда телевизији РТ дозволу за емитовање на немачком језику, јер наводно не испуњава техничке критеријуме.

Последњих година ситуација са руским медијима на Западу постаје све тежа. У новембру 2016. године Европски парламент је усвојио резолуцију о супротстављању Спутњику и телевизији РТ.

Опрема Измеђуснаијаве

https://rs.sputniknews.com/20210928/zapadna-mrak-demokratija-jutjub-trajno-ugasio-dva-kanala-rt-a-sa-600000-pretplatnika–1130246298.html

Подели:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments