Главни тајни уговори које је склопила Влада Србије

Непознати милионски износи за тајне уговоре које је формирала и потписала Влада Србије

 

  • Највеће инфраструктурне пројекте Влада Србије гради склапајући међудржавне споразуме са Русијом, Кином, Уједињеним Арапским Емиратима, Француском…
  • На тај начин, избегнути су тендери, а онемогућен је и увид грађана у трошење њиховог новца. Вредност тако уговорених пројеката мери се у милијардама евра.

Тајни уговор који је Влада Србије потписала са норвешком консултантском фирмом “Рyстад енергy”, није ни први ни једини чији се садржај крије од очију јавности. Власт на челу са Александром Вучићем у последњих неколико година највеће инфраструктурне пројекте гради склапајући међудржавне споразуме са Русијом, Кином, Уједињеним Арапским Емиратима, Француском… На тај начин, избегнути су тендери, а тиме и конкуренција и постизање најбоље могуће цене, а онемогућен је и увид грађана у трошење њиховог новца. Вредност тако уговорених пројеката у Србији мери се у милијардама евра. Тајним су без видног разлога означени и неки други уговори, попут оног о изградњи споменика Стефану Немањи…

Влада Србије склопила је почетком септембра тајни уговор с норвешком фирмом „Рyстад Енергy“ о консултантским услугама за енергетски сектор. Уговор с овом фирмом, у који је Нова.рс имала увид, склопљен је директно, без расписивања јавне набавке, а потписао га је министар финансија Синиша Мали. До 15. новембра, како је предвиђено договором, Србија ће норвешкој приватној фирми платити најмање 1,55 милиона долара, и то само за део посла.

Документ под називом: „Подршка Републици Србији у решавању тренутне енергетске кризе у изради дугорочне енергетске стратегије за земљу“ у име Владе Србије потписао је министар финансија Синиша Мали.

На овај документ стављена је ознака „строго поверљиво“, као и на закључак, којим је цео посао потврђен и који је Влада Србије у техничком мандату усвојила на седници 1. септембра 2022. године.

Министарство финансија Владе Републике Србије тада је добило задужење да припреми предлог како да се обезбеде средства за овај посао, а новац ће затим бити исплаћен, како се наводи у тачки 7. закључка, са рачуна Генералног секретаријата владе.

Уговор са Етихадом  из 2013, године није донео бољитак Српској авио компанији, а очекивао се прогрес и ефикасно пословање

Занимљиво је да се на крају закључка Владе Србије, у тачки 8, наводи да „овај документ, ради реализације, треба доставити Генералном секретаријату Владе и Министарству финансија, а само ради информисања ресорном Министарству рударства и енергетике.

Објављивање овог уговора на порталу Нова.рс изазвало је праву панику у Влади Србије, па је премијерка Ана Брнабић најавила да ће бити покренута процедура како би се испитало ко је из Владе Србије медијима дао на увид документ који је на седници усвојен као строго поверљив.

Истина је да ово није ни први, ни последњи такав документ. Држава их веома често склапа…

Ер Србија

Влада Србије и авио компанија Етихад з УАЕ, потписали су 2013. године споразум којим је ЈАТ престао да постоји, а наследила ју је “Ер Србија”, новооснована компанија са уделом у власништу од 51 одсто колико има Србија и 49 одсто колико има “Етихад ервејз”.

Споразум је, 1. августа 2013. у име српске стране потписао Александар Вучић као потпредседник Владе.

Финансијски детаљи нису били познати. Све до годину дана касније, док БИРН није обавио нацрт уговора између Владе Србије и “Етихад ервејзс” и открио да је држава Србија за 51 одсто власништва у новоформираној “Ер Србија” платила вишеструко у односу на партнера из УАЕ.

Београд на води
Београд на води је пројекат у коме се не зна шта је ко уложио и ко је власник тог пројекта.

Један од пројеката који се гради уз међудржавни споразум је Београд на води.

Уговор о градњи „Београда на води“, закључен на основу споразума Србије и Уједињених Арапских Емирата. Јавност до данас није упозната колико је тачно новца грађана Србије уложено у овај пројекат.

Аутопут “Милош Велики”

Изградња аутопута “Милош Велики” такође је део међудржавног споразума са Кином. Реч је о деоници Обреновац – Љиг на коридору 11. Његова градња почела је још 2010, у време бивше власти, када су тај пројекат радиле српске фирме.

Цена изградње наших аутопутева је тајна, а и рачунице о рентабилности изградње и одржавању аутопутева

Међутим, због лошег квалитета радови на једном делу те деонице, који су грађани већ платили 75 милиона евра, кренули су испочетка. Овај посао, Шандонг је добио на основу међудржавног споразума, односно без јавног тендера, а кинеска компанија за ову санацију ангажовала је фирму Енергопројект – нискоградња као подизвођача.

Руси и Кинези граде пруге

И пруга Београд – Будимпешта гради на основу међудржавних споразума и то са Кином и Русијом, а пројекат се финансира из кредита руских и кинеских банака. Ова траса има три деонице.

Метро Французима и Кинезима

Један од најскупљих пројеката је изградња метроа у Београду, а недавно смо сазнали да ће нас коштати не 4,4 милијарде евра, како је најављено, већ шест милијарди евра.

И није само спорна цена. И за овај скупоцени пројекат неће бити тендера, већ ће се реализовати преко међудржавних споразума са Кином и Француском.

Аутопут Београд – Сарајево

И аутопут Београд – Сарајево градиће се преко међудржавног споразума и то са Турском. Извођач радова није изабран на тендеру, већ је посао добила турска компанија “Ташјапи”.

Јавност од 2018. године чека да се обелодани цео уговор о концесији, али и студију оправданости уласка у концесију за аеродром Београд
Концесија за Аеродром „Никола Тесла“

Француски „Ванси“ преузео је управљање Аеродромом „Никола Тесла“ 22. децембра 2018. године, након закључења уговора 22. марта исте године.

Јавност од тада чека да се обелодани цео уговор о концесији, али и студију оправданости уласка у концесију.

Споменик Стефану Немањи

Велика фама подигла се својевремено и око споменика Стефану Немањи.

Медији су тражили да градска власт саопшти цену споменика, међутим, тадашњи градоначелник Београда Зоран Радојичић изјавио је да је 2023. крајњи рок када би Влада Србије требало да укине ознаку тајности са докумената о изградњи, чиме би било омогућено објављивање детаља и цене тог пројекта. Да је цена тајна накнадно је у неколико наврата рекао и бивши заменик градоначелника Горан Весић. Медији су накнадно дошли до информације да споменик кошта око девет милиона евра.

Link:

http://www.nspm.rs/hronika/nova.rs-ovo-su-tajni-ugovori-koje-je-sklopila-vlada-srbije.html

……………………………..

0 0 votes
Article Rating

Related posts

Године које ће појести мигранти

Gost autor

Бугарска црква оштро против геј параде у Софији

Prenosimo

Правда за Маровића

Јово
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x