NATO, Dokumenti, Društvo, Politika, Prenosimo, Rusija, SAD (Amerika), Svet (planeta), Slobode, Srbija

Zapad ugasio dva kanala međunarodne ruske televizije

Jutjub trajno ukinuoteleviziju sa 600.000 pretplatnika

  • Video servis u vlasništvu Gugla izbrisao je kanal nemačkog RT-a, kao i drugi kanal DFP bez mogućnosti ponovnog povratka na platformu
  • Zabrana je usledila zbog navodnih medicinskih dezinformacija u četiri video zapisa a nije detaljno objašnjeno šta je posebno sporno
  • kanal RT bio je četvrti najuticajniji medij koji izveštava na nemačkom jeziku

Raša tudej (RT) je međunarodna i višejezička televizijska mreža sa sedištem u Ruskoj Federciji i emituje program na engleskom jeziku 24 časa bez prestanka u sto država na pet kontinenata.

Na engleskom govornom području poznata je kao Russia Today, dok se u Rusiji zove „Rasija sivodnja“. Ova televizijska mreža, osobito u protekle dve godine, napravila je značajan proboj na zapadnom tlu i nametnula se prosečnom tamošnjem konzumentu pre svega odgovornim, objektivnim i profesionalnim pristupom informisanju. To je prepoznato od strane običnog građanina pre svega zbog učestale i široke cenzure koju tzv. demokratski zapadni svet sprovodi u zemljama tzv. konsolidovane demokratije. Zbog toga je ova televizija na konstantnoj meti tzv. demokratskih režima iza kojih stoji upravljačka ruka neoliberalizma i američkog neoimperijalizma.

Jutjub je trajno ukinuo oba kanala na nemačkom jeziku RT-a sa 600.000 pretplatnika zbog navodnog kršenja smernica zajednice, objavio je RT.

Video servis u vlasništvu Gugla „izbrisao je kanal nemačkog RT-a, kao i naš drugi kanal DFP bez mogućnosti ponovnog povratka na platformu“, objavila je urednica nemačkog RT-a Dinara Toktosunova.

Glavnom kanalu nemačke RT prvobitno je zabranjeno sedam dana striminga uživo od 21. septembra, zbog navodnog kršenja „smernica zajednice“, navodnih „medicinskih dezinformacija“ u četiri video zapisa. Jutjub nije detaljno objasnio šta je posebno sporno u klipovima.

Zabrana je trebalo da istekne danas, ali je Jutjub umesto toga uklonio kanal bez objašnjenja. Isto se dogodilo i sa DFP -om, koji nije imao opomene i objavljivao je sadržaj nemačkog RT-a.

Nemački RT je uvršten među vodeće informativne kanale na platformi društvenih medija, sa stotinama miliona pregleda. Bio je među četiri vodeća kanala na nemačkom jeziku u Jutjubovoj kategoriji “Vesti i politika”. Imao je više od preko 600.000 pretplatnika i skoro 547 miliona pregleda.

Povodom ove vesti oglasila se glavna urednica međunarodne novinske agencije „Rusija sevodnja“ i televizije RT Margarita Simonjan, istakavši da se radi o „medijskom ratu“.

Kako je napisala na svom kanalu na Telegramu, prema podacima platforme „Tubular labs“, kanal RT Dojč bio je četvrti najuticajniji medij koji izveštava na nemačkom jeziku. Tako se našao ispred medijske kuće „Dojče vele“ i „drugih nemačkih giganata“. RT Dojč je u junu brojao 21 milion pregleda.

„Ranije je Luksemburg odbio da nam izda licencu za emitovanje, pozivajući se na mišljenje nemačkih vlasti. To je pravi medijski rat koji je Nemačka objavila Rusiji. Jedva čekam da moja zemlja bez odlaganja zabrani u Rusiji ‘Dojče vele’ i druge nemačke medije, a takođe da zatvori dopisništva ARD i ZDF“, napisala je Simonjanova.

Takođe se založila za uvođenje sankcija protiv video-platforme „Jutjub“, „bar iz samopoštovanja“.

Prema rečima je portparolke Ministarstva spoljnih poslova Rusije Marije Zaharove, „ni ‘Jutjubu’ ni drugim američkim internet-platformama odavno nisu potrebne ‘ozbiljne optužbe’ ili ‘formalni razlozi’ za zatvaranje medijskih resursa“.

Takođe je najavila saopštenje tim povodom, poručujući da će se „svideti svima, posebno nemačkim novinarima“.

Podsetimo, u julu je saopšteno da je luksemburški medijski regulator odbio da izda televiziji RT dozvolu za emitovanje na nemačkom jeziku, jer navodno ne ispunjava tehničke kriterijume.

Poslednjih godina situacija sa ruskim medijima na Zapadu postaje sve teža. U novembru 2016. godine Evropski parlament je usvojio rezoluciju o suprotstavljanju Sputnjiku i televiziji RT.

Oprema Izmeđusnaijave

https://rs.sputniknews.com/20210928/zapadna-mrak-demokratija-jutjub-trajno-ugasio-dva-kanala-rt-a-sa-600000-pretplatnika–1130246298.html

Podeli:

00votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments