Вучићево расипничко грађење путева

Мегаломанске  амбиције српског фараона

  • Зашто је Томислав Николић добијао прекоре и шамарчине од А. Вучића
  • Нерационално трошење и задуживање грађана Србије због градње нерентабилних путева завиће у црно будуће генерације
  • Опсесија председника Србије: „Сви ће једном у будућности говорити да је ово урађено у време Вучића!?“
  • Задужиће се Србија врло брзо нових шест милијарди евра за аутопутеве, а већ је задужена само за путеве десетак милијарди! А Србија нема ни основне апарате у свим болницама, опрему у школама, довољно вртића, канализационе мреже у градовима, чисту и здраву пијаћу воду у великим деловима Србије…
  • Нису урађене никакве студије оправданости нових аутопутева, као што је коридор 11, Моравски коридор, Вожд Карађорђе, а ни других цеста!
  • Аутопут од Ниша преко Прокупља ка Мердару је политички аутопут за остварење албанских интереса
  • До сада нема полагања рачуна грађанима о трошковима градње аутопутева. Следи ли нам брзи економски колапс?

Пише: Јово Вукелић

Треба подсетити да, док је пет година био председник Србије, бивши први човек Србије Томислав Николић није смео ни да писне, а ни да се било чиме меша у оперативне послове владе Србије.

Ако би му се и омакло да нешто каже или предложи добијао је јавну шамарчину и бруталну пљуску од Александра Вучића, тада потпредседника, касније и председника владе Србије са спочитавањем Николићу о јасном раздвајању уставне функције Председника Србије и овлашћења Владе и његовом непримереном и ненадлежном мешању у послове Владе Србије. Николић је прекорачивао овлашћења! О Космету је, на пример,  могао само да слуша предлоге других. Преговоре са Приштином води Влада Србије, објашњавао је Вучић Николићу. А откако је Вучић председник Србије – он је главни преговарач?! Нигде ту нема Брнабићке. Изгледа да сад председник Владе не сме да се меша у свој посао.

Било би иначе добро за Србију кад би се тако оштро и јасно, брзо и ефикасно садашњи председник Србије обрушавао на све оне који се из иностранства (укључујући и амбасадоре Квинте у Србији) својим изјавама и поступцима мешају у  унутрашње послове Србије. Зашто садашњи председник Србије то не чини!?! Он обично ћути! А још боље би било када би се према том страном мешању односио практично, а не тек понекад, декларативно.

Вучић прекорачује уставна овлашћења

Истовремно, откако је он преузео функцију председника Србије он се свакодневно меша у све оперативне послове Владе Србије, тачније управља њима, понаша се као да је он премијерка Брнабић, даје изјаве о главним пословима, плановима и пројектима у земљи, а поводом питања Космета и преговора у Бриселу он води главну реч. А то није његов посао ни надлежност! С којим правом он то све чини?

Нико да га пљусне по образу, сведе на праву меру, као што је он то редовно чинио Томиславу Николићу, и подсети га да се не меша у оно што није његов посао и надлежност. Да не прекорачује Уставом строго одређена овлашћења и крши Устав!

Мапа нових путева који се граде као да ће ускоро смак света

Уз то, Вучић отвара сваки значајнији објекат, фирму, компанију у Србији као да је председник Владе, или надлежни ресорни министар. А кад он у тим приликама говори обично нико други од државних органа не говори, а посебно не министри који у тим областима имају највећа овлашћења. Та дрска посесивност и преузимање туђих улога у свечаним тренуцима је дегутантна, та халапљивост да се он покаже као заслужан код грађана изазива отпор и негодовање, јер он за те пројекте, као председник Србије нема скоро никакве заслуге. Међутим, трезвене грађане није убедио да је он заслужан, да је он то својим новцима подигао, изградио, а не новцима баш тих грађана. Али, он се понаша као да је највише заслужан.

Вучић је умислио да је Бог који хода земљом, или у најмању руку (како је то духовито нешто раније сачинила у  кратком видео прилогу  група талентованих младих људи) да је фараон, Божији изасланик, бесмртни и безгрешни цар царева, вечан, најлепши и најпаметнији, најмудрији и највреднији… Назаменљиви!

Мегаломанија га је потпуно опчинила, апсолутна власт бесконачно искварила, а хвалоспеви камариле око њега га додатно урушавају и опијају па он личи на обожавану, славом опијену лутку коју на рукама носе радрагани поданици.

У  овој сулудој  халабуци, ларми, пометњи он се највише дичи изградњом путева по Србији. Та потпуно нерационална опсесија председника да по сваку цену, без икакве разумне и реалне рачунице започиње градњу ужасно скупих путева без икаквог плана и пројекта како ће сутра ти путеви опстати. Он не води рачуна ко ће и како те путеве одржавати, којим средствима, да ли су ти путеви рентабилни, потребни и корисни грађанима Србије. Нигде до сада нема полагања рачуна грађанима о трошковима градње.

Све сабрано у једном човеку : Председник државе, премијер, министар саобраћаја, саобраћајни стручњак, стратег за изградњу путева и визионар (Фото: Димитрије Гол)

Председник шири преко медија на сва звона хвалоспеве о тим путевима који су прво, били ужасно скупи, чија је изградња коштала неразумно много у  односу на међународне стандарде у великом броју случајева. Измишљају се посебно тешки услови за градњу, или увеличавају, разбацују се и расипају милиони због аљкаве и нестручне градње…

Друго,  ти путеви су грађени углавном нестручно и неквалитетно, морали су чак и да се „крпе“ недељу-две пошто су били завршени, да буду поправљани и санирани. Све то незнање и нестручност и аљкавост која је потицала од надлежних министарстава па наниже плаћани су новим, додатним  десетинама милиона из џепова већ осиромашених грађана. О кашњењима у изграњи и пробијању рокова да не говоримо, то је посебан скандал који стално траје.

Неће бити новца за одржавање путева

Треће и најгоре од свега, а што се већ сада види  – ти путеви су углавном, на жалост, празни, нема „живе душе на њима“. Сем дела аутопута који је довршен од Београда до Ниша и даље до границе са Македонијом,  тзв. Коридор 10, који једини има пристојан проток возила, остали путеви зврје празни, на њима има врло мали број возила и ускоро ће се појавити питање основног одржавања тих путева. Неће бити средстава за те намене, путеви који су изграђени доћи ће у положај да постану запуштени и неквалитетно одржавани. Нема довољно возила на друму, фреквенција саобраћаја је очајна.

Нико добронамеран не може бити против градње нових путева кроз Србију, али под условом да су то пројекти на здравим ногама, на економичним рачуницама њихове исплатљивости и рентабилности у наредним годинама и деценијама. Нови путеви доприносе и привредном развоју крајева кроз које пролазе, повећавају безбедност саобраћаја, доприносе бољој повезаности региона…На жалост, региони у Србији се нагло празне, становништво нестаје, фабрика нема.

Мапа аутопута Вожд Карађорђе: зна ли ико колико ће да кошта овај друм и како ће се он одржавати

Без тога, без тих прецизних рачуница  ово су мегаломански, штетни  пројекти који ће угрозити и буџет Србије и још више оптеретити и угрозити низак стандард грађана који ће морати да плаћају енормне рате тих огромних кредита узетих из земаља са свих страна света. Нису урађене никакве студије оправданости нових аутопутева, као што је Коридор 11, Вожд Карађорђе, Моравски коридор…а ни других брзих цеста! Нису познати ни укупни инвестициони трошкови.

Идеју (стару и мртву) о градњи аутопута Ниш-Приштина-Драч изнео је председник Србије Александар Вучић на самиту о Западном Балкану 2016. године. Требао је бити завршен 2020!? Са почетком овог посла се увелико касни, можда и зато што паре треба да обезбеди ЕУ, а новца још из Брисела  нема. Стручњаци кажу да је тај пут стратешки важан за Албанију, и за Космет, а не за Србију, јер повезује Албанију са европским коридорима. Тако је ово политички аутопут! (1)

Стручњаци са Саобраћајног факултета у Београду још тврде да је изградња деоница према Албанији (Ниш-Мердаре-Приштина) или Црној Гори (Пожега-Бољари) потпуно нерентабилна и економски неоправдана. Једноставно, нема, нити ће бити довољно возила… (2)

Политички Аутопут:  Од Ниша за Приштину, Тирану и Драч је стратешки важан пут за Албанију, а безначајан за Србију
Неисплативе инвестиције

Такво неодговорно понашање врха власти довешће у наредним годинама државу Србију и њене грађане у врло тежак економски положај и угрозиће постојећи стандард. Задуживање је већ превелико и те кредите ће, већ сад је евидентно, држава тешко редовно сервисирати, враћати.Вучића не интересује ко ће и како да враћа те огромне кредите. Одакле ће се набавити средства за одржавање путева и враћање кредита?

Давање путева у концесије неће бити реална опција, јер ко је довољно луд да узме неки аутопут под концесију кад нема довољно промета путничких и теретних возила на том путу да би био рентабилан?!

Мапа аутопута Београд- Сарајево: гради се као прстен у два правца како би се задовољили политички интереси двају страна, а о исплатљивости  друма нигде ни речи

Да ови послови око градње путева буду до краја, потпуно сулуди говори и податак да се управо несмањеном брзином планирају нови пројекти и изградња нових деоница аутопутева кроз Србију и ван Србије кроз БиХ, Албанију и Црну Гору. Све ово се ради темпом као да је пред нама „смак света“. Као да никада нико више неће градити аутопутеве. Све ће бити изграђено, како „велики харизматични“ вођа истиче са главним циљем: „Сви ће једном у будућности говорити да је ово урађено у време Вучића!“

Задужиће се Србија врло брзо нових шест милијарди евра за аутопутеве, а већ је задужена десетак милијарди евра само за путеве (укупно 15 милијарди евра)! Значи, половину домаћег бруто производа, што је недопустиво! А нема Србија довољно основних медицинских апарата у болницама, опрему у школама, асфалтне путеве до многих села, нема канализациону мрежу у градовима, чисту пијаћу воду чак и у великим деловима Србије…(3)

Свака мапа аутопутева је после неколико месеци застарела, јер се додају, уписују нови путеви, као да се неко игра пројектима , а одакле паре и о ценама тих друмова ни речи
Велике провизије страначке клике

Други лични бенефит који се из изградње путева извлачи тиче се провизија и буразерског богаћања страначке клике и људи блиских данашњој политичкој елити. Нетраспарентни и „надувани“ тендери с једне стране разарају буџет Србије, али се истовремено тај новац прелива у партијске и приватне џепове, што даје одговор на питање зашто им се толико жури и зашто су толики мегаломани. Зато ће они правити нерентабилне, а прескупе путеве докле год су на власти, јер на тај начин отварају себи простор за зараду и извођење грађевинских радова. На једној страни располажу новцем грађана, расписују тендере и расипају га, а на другој страни држе у рукама фирме извођаче радова.

Има ли ово друштво снаге и храбрих саобраћајних инжењера и стручњака да дигну глас и зауставе ову сулуду намеру и помаму, где се све ради без полагања икаквих рачуна? Недомаћинско пословање је на делу.

Може ли Србија да стане на пут параноичној акцији Вучића и његовог режима и спасе себе сигурне економске агоније и финансијске пропасти.

Или ћемо гледати до даљег фараона како се кити туђим перјем и велича своје заслуге у ономе за шта нема никаквог удела. Сем штеточинског!

Чувена аутопетља у В. Британији Гравели хил: запетљали смо се у нерентабилну градњу више него што је упетљана ова петља

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Линк

1.http://www.nspm.rs/politicki-zivot/autoput-pristina-nis-ili-kako-vucic-gradi-koridore-velike-albanije.html

2.http://balkans.aljazeera.net/vijesti/koridori-srbije-obecanja-nikad-nece-nestati

3.https://www.blic.rs/biznis/vesti/sest-milijardi-evra-za-cetiri-koridora-evo-koliko-ce-nas-tacno-kostati-svaki-od-novih/w3znte9

0 0 votes
Article Rating

Related posts

Заборављени лекари – хероји

Prenosimo

Претварајући се да осуђује рат, Европа је та која објављује рат Русији

Gost autor

Хоће ли се српски језик и ћирилица вратити из прогонства

Gost autor
Subscribe
Notify of
guest
1 Comment
старији
новији
Inline Feedbacks
View all comments
baki
baki
4 година раније

Tehnicki posmatrano, apsolutno ispravan tekst. Jedino mozda nije korektno Vucica direktno optuziti za pogresne investicije. Treba postaviti upravo pitanje struke. Gde su ti nasi strucnjaci? Ko je uradio studije i projekte? Autoput Milos Veliki je zapocet u vreme Tadica. Znaci u projektu je zatajila struka, a ne politika. Treba poceti od onih strucnjaka koji su izradili studije izvodljivosti i projektovali, pa pretresti fakultete – saobracajni i gradjevinski, pa ministarstvo od Mrkonjica, preko Ilica do Mihajlovicke. Ko tu sedi i donosi predloge i savetuje ministre i politicare. Da tu sede pravi ljudi, verovatno bi i politika i politicari bili nesto drugaciji.

1
0
Would love your thoughts, please comment.x