Ауто-пут до Црне Горе и непотребан и нерентабилан

ДА ЛИ НАМ ЈЕ ПОТРЕБАН АУТОПУТ ДО ЦРНЕ ГОРЕ

  • Да би био одржив и рентабилан ауто-путем Бар – Бољаре дневно треба да прође 32.876 возила! То је апсолутно немогуће, неоствариво, нереалнo
  • Да ли је Србија толико богата или толико воли своје поданике да је спремна за своје грађане, за њихов један одлазак на одмор или шта год већ, инвестира милијарде евра?
  • Ауто-пут који не води никуд, осим у ћорсокак

Пише:Небојша Ђ. Реџић

Да ли нам је потребан ауто-пут до Црне Горе.

Мој одговор је једноставан – није нам потребан. То показује анализа консултантске куће „Фиделити консалтинг”, чији подаци су представљени и у британском „Телеграфу”.

„Анализа „пројекта века“ у Црној Гори, ауто-пута Бар–Бољаре, показује да је нереално очекивати да буде рентабилан. Да би се отплатила годишња рата за ауто-пут (и то без трошкова амортизације, плата, материјала и инвестиционог одржавања), њиме сваке три секунде треба да пролази најмање једно возило.  Рата за ауто-пут (постојећи кредит увећан за прекорачења) износиће 60 милиона евра. Ако претпоставимо да ће цена једног проласка износити пет евра (без ПДВ-а), то значи да ауто-путем само за отплату годишње рате треба да прође 12 милиона возила”, наводе из „Фиделити консалтинга”.

Инвестиција без икаквог смисла и рачуна

Објашњавају да, када се 12 милиона подели са 365 дана, то значи да ауто-путем дневно треба да прође 32.876 возила!

„Како један дан има 86.400 секунди, то значи да у наредних 14 година, само за отплату годишње рате, ауто-путем константно сваке три секунде треба да прође по једно возило, што је немогуће.

Чак и да имамо огромну фреквенцију саобраћаја, просечно минимално задржавање возила на наплатној рампи у једном смеру траје 15 секунди, што је чак пет пута дуже од поменуте три секунде”, наводе из консултантске куће.

Исти, или слични параметри важе и за евентуални ауто-пут у Србији.

Ко и шта иде у Црну Гору?

  • Роба за 600.000 становника. Па то све стане у неколико шлепера.
  • Тамо се завршава сваки пут, јер је лука „Бар” бескорисна за веће транспорте.
  • Страни туристи у Црну Гору долазе искључиво авионима. Да ли неко мисли да Руси, Немци или Скандинавци путују аутобусима и аутомобилима до Будве?
  • Једини туристи који у Црну Гору долазе аутомобилом су Срби или грађани Србије. Велики број тих „туриста” и нису туристи, већ рођаци, пријатељи, власници викендица, сезонски радници.
  • Долазе два-три пута годишње. Сви ти „туристи” стали би у 100.000 аутомобила или аутобуса. Према анализи, која је универзална, то је за рентабилност квота која се испуни за три-четири дана.
Пут који води у потпуни ћорсокак и банкрот

Ауто-пут се исплати ако дневно прође 30.000 возила. А од тога нема ништа!

Пут  који  води у ћорсокак и банкрот обе државе (Фото: Саво Прелевић)

И сада долазимо до кључног питања. Да ли је Србија толико богата или толико воли своје поданике да је спремна за своје грађане, за њихов један одлазак на одмор или шта год већ, инвестира милијарде евра?

Ауто-пут који не води никуд, осим у ћорсокак, такође је политички, економски или неки други ћорсокак. То ће бити банкрот пројекат!

И, коначно, ако је Црној Гори стало до туриста из Србије, робе, комодитета, нека плати изградњу дела који иде из Србије.

То би било поштено у складу са братским односима, добрим односима две суседне земље!

Карикатура: Горан Шћекић

………………………..

0 0 votes
Article Rating

Related posts

Монтенегринска лаж од које бриде образи

Јово

Држава подстиче попуну кретенизацију нације

Prenosimo

Из СПС тражено да буде изнад Устава и Закона

Јово
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x